מהי הדברה אקולוגית?

0
1652

אתם נתקלים בכל מיני מזיקים ברחבי הבית? אתם חייבים הדברה, אך יש לכם תינוק בבית ואתם מפחדים כי חומרי ההדברה יגרמו לו נזק בגלל רעילותם? אל דאגה – יש הדברה אקולוגית. תכשירי הדברה למיניהם בדרך כלל מורכבים מחומרים רעילים, אשר שימוש לא נכון בהם עלול להזיק. בשנים האחרונות חלה מודעות הולכת וגוברת בצורך לתת מענה להדברה נגד מזיקים למיניהם, ללא שימוש בחומרים רעילים ועם פחות סיכון ונזק. לשם כך החלו לפתח תחום שנקרא הדברה אקולוגית, שבא לתת מענה לבעיית רעילותם של חומרי הדברה. חומרי הדברה רעילים יכולים להזיק אם לא משתמשים בהם בצורה נכונה, הן למדביר עצמו והן לדיירי הבית, חיות מחמד או עובדים במפעל בו נעשתה הדברה. בנוסף, גם הסביבה נפגעת, ולתחום הדברה אקולוגית יש השפעה מבורכת על איכות הסביבה. הדברה אקולוגית היא למעשה הדברה המתבצעת על ידי שימוש בחומרים טבעיים, והיא מתאימה ביותר למקומות בהם קיים באופן מתמיד ריכוז גבוה של אנשים, כמו מסעדות, אולם אירועים, מפעלי ייצור ואף בתים פרטיים. על ידי הדברה אקולוגית נוצר למעשה מצב אופטימלי, בו מודברים המזיקים תוך מינימום סיכון לבני אדם וחיות.

איך לבצע הדברה אקולוגית?

הדברה אקולוגית דומה מאוד מבחינת ביצועה להדברה הקונבנציונלית, מלבד השימוש בחומרים כמובן. מומלץ כמו תמיד, לבצע הדברה אקולוגית בחודשי האביב, לפני התרבותם של המזיקים השונים בחודשי הקיץ, ולהקדים תרופה למכה. מדביר שהוזמן לבצע הדברה אקולוגית, ידביר באמצעות חומרים טבעיים בכל רחבי הבית, מאחורי המיטות והספות, בתוך ארונות המטבח ולאורך הפנלים. במקרים של בית פרטי, יבצע המדביר הדברה אקולוגית גם בשטח החיצוני של הבית, כגון גינות, ביבים, פחי האשפה, מדרכות וכדומה.

דוגמאות לחומרי הדברה אקולוגית

חומרי הדברה אקולוגית למעשה מורכבים מתמציות צמחים, הנחשבות רעילות ומשפיעות על מערכת העצבים של החרק. יתרונם של חומרי הדברה אקולוגית הוא בכך שלא נגרם נזק לאדם, לקרקע, למזון, למי השתייה, לחיות המחמד או לצמחייה. זאת בזכות השימוש בחומרים הטבעיים. חומרי הדברה אקולוגית מועדפים על ידי הרבה מדבירים ואנשים, ויש לוודא כי החומרים בהם משתמש המדביר לביצוע הדברה אקולוגית, מאושרים על ידי המשרד לאיכות הסביבה. שימוש בחומרי הדברה אקולוגית יעיל בדרך כלל לתקופה של בין שלושה חודשים לחצי שנה, תלוי בסוג המזיק שבגללו בוצעה הדברה אקולוגית. הדברת נמלים על ידי פיזור פיתיונות רעילים היא גם למעשה הדברה אקולוגית. בדרך זו הנמלים יביאו את הפיתיונות הרעילים אל הקן ומלכת הקן תמות. לאחר מותה, הקן למעשה מושמד. דרך זו נחשבת לסוג של הדברה אקולוגית, מאחר וההדברה אינה מתבצעת על ידי ריסוס חומרים רעילים וגורמת מינימום נזק לאדם ולסביבה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here