יום היתוש הבינלאומי!

0
1940
יום היתוש הבינלאומי!

מומחי חברת קמדיס עם שלל עצות וטיפים

ד"ר אלכס אלטס עם המלצות לטיפול

בישראל יש כ 40 מינים של יתושים, אולם, רק נקבת היתוש היא זו שעוקצת.

לרוב היתושה ניזונה מפירות, אולם כשמגיע הרגע לייצר ביצים ולהטילן, היא זקוקה לחלבונים, אותם היא מקבלת מהדם שלנו. עיקר הפעילות של היתושות מתרחשת משעות הערב ועד עלות השחר.  היתושות מעדיפות לעתים אנשים מסוימים על פני אחרים. זיעה או ריח גוף ובשמים, יגרמו לה להבדלי העדפה.

טיפים למניעה בבית:

  • כדאי להתקין בחלונות הבתים רשתות שימנעו כניסת יתושים ומיני חרקים באופן כללי.
  • חשוב לייבש כל מאגר מים בבית ובגינה. אפילו את המים בתחתיות העציצים
  • שימוש בנורות כחולות.
  • שימוש במזגן או מאוורר.

יצאתם מהבית בשעות הערב הפעילות של היתושות?

  • העדיפו בגדים עם שרוולים ארוכים
  • שמרו מרחק ממקורות מים עומדים (שם היתושה מטילה את ביציה)
  • המעיטו שימוש בבשמים וריחות כדי לא למשוך את היתושה אליכם.

נעקצתם???

כלל ראשון – לא לגרד !!! הגירוד מחמיר את תסמיני העקיצה ועלול לגרום לזיהום מקומי

מומלץ להרגיע את מקום העקיצה – באמצעות תכשירים מרגיעים כגון:  Calming Lotion –תחליב-ג'ל של חברת 'קמדיס' להרגעת העור מעקיצות וגירויי עור שונים מסדרת RELIEF-  הפורמולה פועלת באמצעות הרכב צמחים מרוכז ובלעדי לקמדיס המעניק לו גם את הגוון הטבעי הייחודי לו. התחליב מפחית ביעילות אדמומיות וגרד הנלווים לעקיצות וגירויי עור שונים ומסייע במניעת התפתחות דלקת. מתאים למבוגרים, ילדים ותינוקות מגיל ששה חודשים, אינו מכיל סטרואידים או פראבנים ונטול בושם.    30 מ"ל מחיר לצרכן: 31.20 ₪

קלמינג לושן 39 שח ניתן להשיג באתר קמדיס צילום יחצ
קלמינג לושן 39 שח ניתן להשיג באתר קמדיס צילום יחצ

ניתן להשיג באתר במבצעים : www.kamedis.co.il

רוצים למנוע את העקיצה הבאה?

בביוטיקייר, רשת הלואו קוסט המובילה ישנו דוחה יתושים שגם מרגיע את העור- המתאים לבוגרים, ילדים ותינוקות. מדובר במוצר מבוקש בכל תיק וזאת לאור מזג אוויר וריבוי היתושים בתקופה הנוכחית. התכשיר מתאים לכל הגילאים, אפילו לתינוקות מגיל חצי שנה, נשים בהיריון ומניקות. הוא מכיל אלוורה וקמומיל המזינים את העור, מרגיעים אותו ומקלים על עקיצות קודמות. כיצד הוא פועל ?  המרכיב הפעיל במוצר נקרא DEET (דיט) – זהו נוזל צהבהב בעל ריח המורגש על ידי היתושים ודוחה אותם. עם זאת, בקרב בני אדם הריח אינו מזוהה (כלומר, בני אדם לא סולדים מהריח). הרכיב אינו מרעיל את היתושים או קוטל אותם הוא פשוט מרחיק אותם. המוצר הוכח כבטוח גם לתינוקות ולנשים בהיריון. מחיר: 9.90 ₪ ל50 מ"ל.

מגיק אנטיתוש דוחה יתושים בביוטיקייר מחיר 9.90 שח להשיג בחנויות ביוטיקייר ובאתר צילום יחצ

ד"ר אלכס אלטס, מומחה ברפואת עור, מסביר על מנגנון העקיצה ותגובת הגוף:

ד"ר אלכס אלטס מומחה ברפואת עור, מסביר כי בדרך כלל, הגוף שלנו מנסה להתמודד עם מזיקים וגורמים זרים לבדו. ברגע שנעקצנו, חודר החומר היוצא מן החרק לגופנו ובמקרים מסוימים החלקיקים מגופו שלו אף נשארים בגופנו (דוגמת עוקץ הדבורה).

היתושה מנקבת את העור, מוצצת דם ומפרישה לשם רוק, שמכיל רכיבים שונים, ביניהם חלבון. הוא זה שגורם לתגובה אלרגית / דלקתית מקומית.

במקרים כאלה המערכת החיסונית שולחת שליחים חיוניים הנמצאים בגופנו לאזור הפגוע בכדי להתמודד עם הנזק בדרכים שונות, בהתאם לפגיעה ולסוג העקיצה. מהחומרים שהגוף מפריש (היסטמין) כחלק מההתמודדות והטיפול בפגע, מתפתחת תגובה כמו גרד או כאב. אותו היסטמין בעצם, גורם לגירוי של סיבי העצב בעור, ומכאן מגיעה תחושת הכאב והרצון לגרד ולגרד. אולם, כל גירוד נוסף, גורם לעור לשחרר כמויות נוספות של היסטמין, ובכך נוצרת נפיחות והחרפה של הגירוי.  הגירוד גם עלול לפצוע את העור ולגרום לזיהום של אזור העקיצה.

על כן – כלל ראשון בעקיצות – לא לגרד ! רצוי לשטוף את אזור העקיצה במים קרירים ובסבון.

בקרב ילדים, התגובה לעקיצה חריפה יותר, משום שמערכת החיסון עדיין לא מפותחת במלואה, ועל כן העקיצות ייראו נפוחות יותר עם תסמינים קשים יותר מאשר בקרב מבוגרים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here