הדרך הטבעית להדביר

0
1685

בשנים האחרונות המודעות לסביבה והחשיבות של הגנה ושמירה עליה הן הרבה יותר מטרנד, וטוב שכך. כיום ניתן למצוא את המודעות החשובה הזו גם כאשר מדובר בתחום של הדברה וריסוס, ואנשים רבים שזקוקים למדביר מחפשים אחר אופציה בלתי מזיקה. הפתרון הוא הדברה ירוקה שאינה מזיקה אך משיגה את מטרותיה.

הדברה ירוקה מהי?

הדברה ירוקה היא שם קוד כללי שמתייחס לביצוע הדברה של מזיקים שונים כמו מכרסמים, מעופפים, זוחלים וחרקים שונים, תוך הימנעות משימוש בחומרים רעילים ומסוכנים שמזיקים לא רק לאותם בעלי חיים, אלא גם לבני האדם וגם לסביבה כולה. למעשה, הדברה ירוקה היא דרך מצויינת להיפטר מהמזיקים מבלי לסכן את עצמנו, את בריאותנו או את הסביבה בה אנחנו חיים.

בניגוד להדברה כימית רגילה שעושה שימוש בחומרים כימיים רעילים המותאמים לסוג המזיקים, החרקים או הזוחלים הרלוונטיים, אך יש בהם מידה לא מועטה של סכנה לבני האדם ובעיקר לילדים ולתינוקות, לבעלי החיים בבית וכן גם לסביבה מנסה הדברה ירוקה לרקוד על כל החתונות, וגם מצליחה, על ידי צמצום נזקים מקסימלי.

החומרים בהם משתמשת הדברה ירוקה אינם נספגים במוצרי המזון שלנו, אינם נטמעים בקרקע, אינם פוגעים במי התהום שלנו, אינם מתפרקים בצורה איטית, אינם בעלי ריח רע ואינם פוגעים באדמה, כלומר הדברה ירוקה מטרתה היא לשמור על האיזון הביולוגי הטבעי תוך שמירה על איכות החיים שלנו. אם עד היום ביצוע של הדברה כימית היה בסופו של דבר מתנקם בנו בשל הפגיעה של חומרי ההדברה במוצרי המזון, הרי שכיום הדברה ירוקה מנסה להימנע ממצב זה ולשמור על משאבי הטבע בצורה האופטימלית.

כיצד מתבצעת הדברה ירוקה בפועל?

ישנן מספר שיטות של הדברה ירוקה בהן ניתן לנקוט כנגד מזיקים שונים. ישנה הדברה ירוקה ביולוגית שעושה מניפולציות בתוך שרשרת המזון הטבעית, כלומר נעזרת בבעלי חיים לצורך השמדת בעלי חיים אחרים, ללא שימוש בחומרים רעילים, המקובלת בעיקר בחקלאות. ישנה הדברה ירוקה ייעודית שעושה שימוש בחומרי הדברה שמותאמים לסוג המזיקים הספציפי בלבד, תוך הגנה על בעלי חיים אחרים. ישנה הדברה ירוקה של מינון קטן יותר של חומרים מסוכנים וישנה הדברה ירוקה שעושה שימוש בחומרים רעילים המתפרקים במהירות וביעילות.

על פי רוב ביצוע של הדברה ירוקה בבית משמעו שימוש בחומרים רעילים ברמה נמוכה ומופחתת שלא מזיקה לבני אדם ולבעלי חיים. חומרים אלו מתפרקים יחסית מהר ולא גורמים לזיהום סביבתי. שיטה זו של הדברה ירוקה מתאימה בכל שטח – במפעלים ובבתים פרטיים, בבניינים ובמשרדים וכן גם בשדות ובשטחי גידול פתוחים.

אם בימי העבר מדובר היה במשימה מורכבת הרי שכיום ניתן למצוא בקלות חברת הדברה מקצועית, שמבצעת הדברה ירוקה ביעילות רבה ומספקת תוצאות איכותיות וארוכות טווח ממש כמו הדברה כימית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here