הדברת טרמיטים – איך ניתן לזהות אותם ומה צריך לעשות?

0
748
credit Pixabay

הם קטנים, קשה מאוד לראותם, אולם הם יכולים להסב נזק לרכוש של האדם. מכאן שאתם בוודאי לא רוצים להתעלם מהם. הטרמיטים הינם חרקים הדומים מאוד לנמלים, אולם צבעם הוא לבן חצי שקוף ולעומת הנמלים יש להם 2 פרקי גוף וכנפיים הארוכות מגופם. מכיוון שקשה מאוד לזהות את הטרמיטים פיזית, נצטרך לזהות אותם על ידי שאריות שהשאירו מהפעילות שלהם או להיתקל במקרה לא נעים של קן טרמיטים פעיל בבית או בגינה שלנו.

היכן הטרמיטים חיים?

הטרמיטים הינם חרקים האוהבים חום ולחות ולכן פעילים בעיקר בחודשי האביב והקיץ. עם זאת הם פעילים לאורך כל ימות השנה ולכן ניתן למצוא אותם בכל זמן ושלב של השנה. בכל הנוגע לאזור המחיה שלהם – הם אוהבים לחיות בקנים שיכולים להגיע למאות אלפי ואף מיליוני פריטים. בקן חיה מלכה המזינה את הטרמיטים בהורמונים מיוחדים להם הם זקוקים אחת ל3 חודשים לכל היותר כדי להתקיים. יתר הטרמיטים הינם פועלים המטפחים את הקן, בונים תעלות מעץ לעוס המובילות ליעדי מזון חדשים. הטרמיטים ניזונים מעץ ולכן לרוב תמצאו אותם בתוך עצים או בתוך ריהוט עץ. מכאן הנזק שהם עושים לבני אדם.

כיצד הטרמיטים מזיקים לבני אדם?

הטרמיטים אינם פוגעים בבריאות הפיזית של האדם או מזיקים לו באופן ישיר. הם לא עוקצים, לא נושכים ולא מעבירים מחלות. הבעיה הקשה ביותר בכל הנוגע לטרמיטים היא העובדה שהם ניזונים מעץ. מכאן שכל פריט ורהיט מעץ בבית ובגינה שלכם מצויים בסכנה. מכיוון שרכוש רב של בני האדם עשוי מעץ באופן מלא או חלקי, הרי שאותו רכוש נמצא בסכנה. הטרמיטים מתרבים במהירות ועוברים במהירות מפריט אחד לאחר, כך שאם לא תשימו לב אליהם בזמן הם עשויים להזיק לרכוש רב בבית. משהו שאתם רוצים להימנע ממנו כמובן. דבר נוסף שאולי יכול להטריד מעט את בני האדם הוא שבמהלך מעוף הכלולות, המתקיים לרוב באביב ובסתיו, אלה עוברים ממקום למקום בחיפוש אחר קן חדש ולכן יכולים לגרום לאי נעימות קלה.

איך בכלל הטרמיטים מגיעים לתוך הבית?

גם אם הבית סגור רוב הזמן ויש לכם רשת המגינה מפני כניסת חרקים, אלה יכולים לחדור אל הבית והגינה בכמה דרכים. ראשית הם יכולים להתעופף ולמצוא את עצמם בתוך הבית שלכם. במיוחד בעת מעוף הכלולות המדובר. כמו כן הם חופרים תעלות באדמה ויכולים להגיע אל מעל הריצוף שלכם דרך סדקים בקירות או בריצוף. הם אינם יכולים לחדור דרך בטון לכן יעברו לרוב דרך האדמה ודרך הריצוף או דרך ריהוט עץ אחד לאחר.

איך מטפלים בטרמיטים?

הדרך היעילה והטובה ביותר לטיפול בטרמיטים היא באמצעות הדברת טרמיטים כפי שמוסבר באתר https://www.agr-non.co.il/

הדברת הטרמיטים צריכה להיעשות בצורה יסודית ומקצועית באמצעות מדביר מוסמך ומנוסה, בעל רישיון הדברה בתוקף. מדביק שכזה יחזיק בחומר הדברה חזק ואיכותי וידע לבצע את ההדברה בצורה מקיפה המספקת גם מעטפת הגנה על הבית והגינה, למניעת מעבר הטרמיטים במקומות שונים אל הבית וממנו. ניתן לעשות שימוש בחומרים שאינם רעילים לבני אדם ובעלי חיים אחרים, אולם יש לצאת לכמה שעות מהאזור מטעמי בטיחות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here