מהי הדברה אורגנית?

0
1656

בנוסף להדברה הירוקה וההדברה הכימית, קיים סוג נוסף של הדברה – הדברה אורגנית. הדברה אורגנית היא למעשה הדברה על ידי שימוש בחומרים טבעיים בלבד, כמו תמציות צמחים ושמנים, שיש להן יכולת להדביר מזיקים. שימוש בחומרי הדברה אורגנית נעשה גם בשטחים חקלאיים, בהם יש צורך לבצע הדברה מבלי לפגוע בקרקע ובצמחייה. הדברה בשטחים חקלאיים בחומרים רגילים המכילים רעלים, תפגע בגידולים, וכך גם בנו, על ידי אכילת פירות וירקות שרוססו. בנוסף, הצטברות של רעלים על הקרקע תזהם את מי התהום ושוב אנו והסביבה הם הנפגעים העיקריים. לכן, שימוש בחומרי הדברה אורגנית חשוב ביותר בשטחים חקלאיים.

כיום, עם המודעות ההולכת וגוברת לאיכות הסביבה, הרבה בעלי בתים פרטיים, מסעדות או מפעלים, הזקוקים להדברה, מעדיפים הדברה אורגנית, בגלל שהיא למעשה לא מזיקה בשום דרך לבני אדם ולסביבה.

הדברה אורגנית – יתרונות וחסרונות

כאמור, אחד מיתרונותיה הברורים של הדברה אורגנית הוא רעילותה הנמוכה. בנוסף, בעת ביצוע הדברה אורגנית אין צורך לערוך הכנות משמעותיות בבית או לעזוב את הבית במהלך הריסוס. אתם יכולים להישאר בבית והמדביר יבצע הדברה אורגנית ללא שום סיכון וללא מסיכה.

יחד עם זאת, חומרי הדברה אורגנית משפיעים לרוב לתקופות קצרות ואינם יעילים לאורך זמן. ברוב המקרים לא תינתן אחריות מלאה על הדברה אורגנית על ידי המדביר, שכן יציבות החומרים ויעילותם אינה זהה לאלה של חומרי הדברה כימיים או הדברה ירוקה. אך עדיין, חומרי הדברה אורגנית אכן יעילים למשך זמן מה. בנוסף, הדברה אורגנית במקרים קשים של מזיקים יכולה להתבצע בשלבים ובמספר טיפולים, על מנת למגר את תופעת המזיקים.

חסרון נוסף של הדברה אורגנית הוא שהדברה מסוג זה היא לרוב יקרה יותר מהדברה רגילה ויש לקחת גורם זה בחשבון.

אם אתם מעוניינים לבצע הדברה אורגנית וחשוב לכם שייעשה שימוש אך ורק בחומרים אורגניים, מומלץ לשאול את המדביר לפני ההדברה באיזה חומר הוא משתמש ולוודא כי אכן מדובר בחומרי הדברה אורגנית, בעלי אישור המשרד לאיכות הסביבה.

דוגמאות לסוגי הדברה אורגנית

הדברה אורגנית פועלת על מספר גדול של סוגי מזיקים. הדברה אורגנית יכולה להיות יעילה למשל במקרה של נמלים. המדביר למעשה יפזר אבקה אורגנית, אשר תגיע בסופו של דבר על ידי הנמלים אל הקן ותגרום להשמדתו, ללא הסבת שום נזק לסביבה.

דוגמה נוספת היא הדברה אורגנית נגד ג'וקים, המתבצעת במספר שלבים. השלב הראשון של הדברה אורגנית נגד ג'וקים הוא ריסוס כל הבית בחומר אורגני. בשלב השני מסתייע המדביר בג'ל אורגני, אותו הוא מורח בארונות המטבח, נקודות ביוב ומקומות נוספים. בשלב השלישי יפזר המדביר מלכודות ג'וקים ללא רעל, ללכידת הג'וקים וביצוע הדברה אורגנית נגד ג'וקים בצורה היעילה והמקיפה ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here