ישראל כפורצת דרך בתחום ההדברה

0
1881

נפלאות הראש היהודי

ישראל נחשבת זה מכבר כמובילה בתחומי המדע וההיי טק, ולא בכדי. הראש היהודי אינו חדל מלהמציא חידושים ופתרונות בתחומים שונים ורבים, המציבה אותה בשורה הראשונה בעולם, בין ממציאים דגולים ומהפכות חסרות תקדים עם תגליות רפואיות ומדעיות. בין ההמצאות הגדולות ניתן למנות את הטפטפת החסכונית במים, דוד השמש וכמו שזה נראה כרגע, ישראל מובילה לקראת שינוי נוסף בתחום ההדברה הירוקה.

הדברה כימית מסורתית

אין ספק כי ברורה לכל הבעייתיות הקיימת בהדברה הכימית המסורתית. הפגיעה המאסיבית בסביבה, בין שמדובר בבעלי החיים שאינם מהווים מטרד לאדם אך נקטלים בתהליך הדברה כימית מסורתית, בין אם מדובר בשטחים שלמים של צמחייה וגידולים הנפגמים ובין אם בכימיקלים ההרסניים שבני האדם מכניסים לתוך גופם. יתרה מכך, חומרי הדברה כימיקלים נותרים זמן רב בתוך האדמה, מזהמים אותה ואת מי התהום שתחתיה.

כאשר מדובר בהדברה ביתית, אזי מהווים הכימיקלים סכנה של ממש לדיירים עצמם, ועל אחת כמה וכמה לילדים, מבוגרים ובעלי חיים העלולים לקבל הרעלה על ידי מגע תמים. אם לא די בכך, מזהמת הדברה כימית את איכות האוויר שבסביבה ופוגעת בריהוט בבית.

פריצות דרך ישראליות

בשנים האחרונות נעשים בישראל, שכלכלתה מבוססת באחוזים לא מבוטלים על גידולי החקלאות, ניסיונות רבים למציאת אמצעים ירוקים לצורךהדברת מזיקים שונים. בתחומי ההדברה הביתית ניתן למצוא כיום פתרונות רבים המנסים להקל על סבלם של המזיקים המומתים, ואפילו שיטות הדברה שאינן פוגעות במזיקים כלל. ביניהן ניתן למצוא שיטות כגון פיזור קנמון ותבלינים המבריחים את המזיקים ואינם מסבים להם נזק.

לא מעט פיתוחים ישראליים יצאו לשוק בשנים האחרונות, המיועדים למטרות שונות. בין ההמצאות הקיימות כיום ניתן למצוא שיטות הדברה המבוססות על חיידקים רדומים שאינם פוגעים בבני האדם או בצומח, ואפילו שיטת הדברה המבוססת על שמן מאכל.

שיטות הדברה ידידותיות

אחת ההמצאות האחרונות הידידותיות יותר לסביבה הינה הדברה התנהגותית, כן כן. כדי לצמצם את ההדברה הכימית במטעי התפוחים, פותחה שיטה להתערבות בחיי המין של המזיקים לפירות למניעת רבייתם הטבעית. בשיטת הדברה זו, מבלבלים את זכרי החרקים המזיקים על ידי פיזור של הפרומון בכל שטחי המטעים, אותו מפרישה נקבת עש התפוח כדי למשוך אליה זכרים. לאחר זמן מה, הזכרים מתעייפים ומתים.

השיטות נוספות להדברה משלבות מלכודות ריח המושכות אליהן את המזיקים, אחרות עושות שימוש בהפצת חרקים עקרים, המדלדלים את אוכלוסיית המזיקים באופן ניכר. מיץ ניקוטין, עפר, אפר, וחיטוי סולרי הן רק חלק מהשיטות הרבות המקבלות שימוש נפוץ בהדברות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here