הדברת פרעושים ומזיקים קטנטנים אחרים

0
2052

פרעושים הינם חרקים קטנים מאוד אשר מחיים על מציצת דם. הם גורמים לעקיצות ועלולים להעביר מחלות לבעלי חיים ולבני אדם. פרעושים נוכחים כאשר יש בעלי חיים, אשר משמשים עבורם כפונדקאים.

פרעוש החתול הינו הפרעוש הנפוץ ביותר בבתים וחצרות, על גבי חתולים וכלבים. במצבים מסוימים עשוי פרעוש החתול להעביר חיידק הגורם למחלת הטיפוס המוריני. במצב של בליעת פרעוש החתול עשויים להדבק בתולעי סרט.

הדברת פרעושים בפורטל הדברת מזיקים

ראשית, יש צורך בריסוס של כל האזורים אליהם הגיעו הפרעושים. יש צורך בשאיבת הסלון, החריצים בבית והשטיחים באמצעות שואב אבק. בנוסף, רצוי לשאוב את כל מקומות המרבץ של החיות, את הסדקים וכל מקום מסתור אפשרי. רצוי לשאוב, לנער ולחשוף לשמש את כל השטיחים, הספות, המזרנים והכורסאות.

כמו כן, רצוי להשתמש בשקיות אבק חד פעמיות, לרסס אותן בחומר הדברת פרעושים ואז לשאוב. בסיום פעולת השאיבה יש לסגור את השקית ולסלקה מידית רחוק ככל האפשר. יש לעשות ריסוס כללי ויסודי של הבית ושל הגינה.

בנוסף, כיון שהביצים של הפרעושים חסינות לחלוטין לחומרי ההדברה, יהיה צורך לעשות הדברת מזיקים נוספת שבוע לאחר ההדברה הראשונה. ההדברה השנייה, לאחר שבוע, תכלול אף היא את כל שטח הבית והגינה. הדברה זו תחסל את ביצי הפרעושים באופן סופי.

החומר היעיל ביותר עבור הדברת פרעושים הוא זרחן אורגני במינון גבוה. חומר זה נאסר לשימוש עבור הדברת פרעושים בבית ובגינה. לכן, יש לוודא על התווית של חומר ההדברה לגבי אפשרויות השימוש בו. על חומר ההדברה כתוב ייעודו והיכן מותר להשתמש בו.

רצוי לבחור שיטות הדברה אשר לא כוללות שימוש בחומרי הדברה כימיים. כדי לרסס את הרצפה, הריפודים והשטיחים אפשר להשתמש בתכשירים עם רעילות נמוכה ליונקים, אשר מכילים חומרים מקבוצת הפרמתרינים בשילוב של חומרים מווסתי גלגול.

ישנן שיטות שונות  של הדברת פרעושים על גבי הפונדקאים, ריסוס או אמפולה. האמפולה הידועה והמומלצת ביותר היא של חברת פרונטליין. הפונדקאים הם הכלבים או החתולים. יש לבצע עליהם הדברת פרעושים לחיסול הפרעושים ולאחר מכן לעשות טיפול שוטף כדי למנוע הידבקות נוספת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here