הדברה ירוקה בלי לפגוע בסביבה

0
2298

ישנם שיטות הדברה שונות אשר רובן כימיות. שיטות ההדברה הכימיות אומנם עשויות לפתור את בעיית המזיקים, אך עשויות ליצור בעיות חדשות, כגון, נזק לאדם האוכל מהפרות ומהירקות, או בעל החיים הביתי או אף האדם עצמו הנחשף לחומרים אלו. חומרי ההדברה הסינטטיים כימיים נחשבים לזולים ונותנים מענה מידי לבעיית המזיקים. אך, מוצרים אלו ידועים כגורמים למחלות ופוגעים בבריאות של החי ושל האדם. מדובר בפגיעה אשר באה לידי ביטוי בהרס של מערכות החיסון ועד למחלות סופניות שונות.

בשנים האחרונות עלו על שיטות חדשות של הדברה ירוקה, אשר לא עושה שימוש בשיטות כימיות של הדברה אלא בשיטות טבעיות. הדברה ירוקה עושה שימוש בחומרים טבעיים אשר מבוססים על חומרים מהטבע, עם רעילות מאוד נמוכה. חומרים אלו מצמצמים את הפגיעה בסביבה, הן בחי והן באדם.

יתרונות חומרי הדברה ירוקה

היתרון הראשון המשמעותי בשימוש בחומרי הדברת מזיקים ירוקה הוא בכך שמתקיימת הפחתה משמעותית בפגיעה שלהם בסביבה. כגון, חרקים אשר מועילים באדם. חרקים אלו פוגעים במזיקים אחרים אשר מזיקים לאדם. החומרים הכימיים הורגים גם אותם. יתרון שני, חומרים אלו נשארים בקרקע. הם מתפרקים מהר יותר מהחומרים הכימיים. יתרון שלישי, היא גורמת להפחתה משמעותית בפגיעה בבני אדם. ילדים, נוטים להיפגע במיוחד בחומרי ההדברה הכימיים, כיון שהם יוצרים מגע ישיר עם החומרים, כיון שילדים נוטים להתגלגל על הרצפה ועל הדשא, כך הם נחשפים ישירות לחומרים.

שיטת ה IPM

זוהי שיטה של הדברה ירוקה העושה שימוש מניעתי באמצעות שיטות ירוקות שונות. מדובר בשלב מקדים, אשר באמצעותו ניתן למנוע הגעה של מזיקים. כדי למנוע ממזיקים להיכנס לבית, יש לשמור על הבית נקי, לשמור על כך שלא יהיה מזון מפוזר, שאריות אוכל או פרורים. בנוסף, איטום של פתחים וסדקים הינו חובה. הסדקים והפתחים מהווים את המקום ממנו חודרים המזיקים לבית והן את מקומות המסתור שלהם. דבר חשוב נוסף הוא שמירה על לחות נכונה. לחות של בין שלושים לבין שלושים וחמישה אחוזים מונעת את גידולם של רוב החרקים. רטיבות ועובש מהווים מצע לגידולם של מזיקים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here