הנמלים צועדות בשורה

0
2620

נמלים יכולות להיות מטרד לא פשוט בבית. וזאת בגלל כושר ההסתגלות שלהן לסביבה, וגם למספרן.

מספר הנמלים בעולם מהווה כ-10% מסך בעלי החיים הקיימים על פני כדור הארץ. ההצלחה של הנמלים מיוחסת לארגון החברתי המפותח  שלהן יכולת לשינוי מקום מגורים, לנצל מגוון גדול של משאבים, ולהגן על עצמן.

חברות של נמלים מתאפיינות בחלוקת עבודה, תקשורת בין פרטים, ויכולת לפתור בעיות מורכבות. הנמלה שחיה בתוך קן איננה יעד כפריט בודד. אלא כחלק מתוך קהילה שלמה של נמלים החיה כגוף אחד. לכל נמלה בקן יש תפקיד.

אנו מכירים בעיקר את הנמלים הפועלות. נמלים אלה, אחראיות על תחזוקת הקן: הן דואגות להביא מזון ולבניית הקן או לתקנו, במידה והקן נפגע. הקן עשו מתעלות רבות ומחדרים ייעודיים: חדר לשימור אוכל, חדר בו מגדלים את התינוקות והחדר של המלכה. מלבדן קיימים נמלים נוספים :

זכרים, וחיילות, ומבנה גופן מותאם לתפקידן. כל תושבי הקן פועלים כצוות, שמטרתו להרחיב את המושבה. הזכרים הם בעלי שני זוגות כנפיים, ונקראים "בטלנים".

רוב הזמן הזכרים אינם עושים דבר מלבד אכילה, אכן תפקידם בשימור הקן מאוד ברור, בלעדיהם לא יתקיים בתנאי בו תורחב המושבה: הפרית המלכה. בעונת הרביה, יוצאים הנמלים הזכרים והנקבות מהקינים כדי להתרבות.

הרבייה מתבצעת בזמן התעופה ובזמן קצר לאחר ההזדווגות הזכר מחזיר נשמתו לבורא, בעת סיום תפקידו. לעומתו הנקבה, יכולה לאגור את הזרעים זמן רב בגופה, ויכולה להפרות את הביציות שלה בזמנים שונים, ללא צורך בנוכחות הזכר.

נקבות אלה מרחיקות מהקן, והן עצמן הופכות להיות למלכות בקן שלהן. הצאצאים שלהן נולדים על פי הצרכים המשתנים של הקן, כדי לשרוד בו.

לא משנה כמה נמלים פועלות יחוסלו, המלכה תדע לייצר את החלק החסר לצורך הישרדותו של הקן.

הקן ימשיך להיות פעיל, כל עוד המלכה חיה, ומטילה ביצים חדשות. כדי להשמיד את הקן, יש צורך להגיע למלכה, ולהשמידה.

בלעדיה הקן, תוך זמן קצר יעלם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here