הכל על הדברה אקולוגית

0
1663

כל מי שמגיע למסקנה כי עליו לבצע הדברה בביתו, בשל הופעתם הבלתי רצויה של אורחים מזיקים כמו ג'וקים, נמלים, פרעושים וחבריהם, נתקל עד מהרה בכמות גדולה של אפשרויות הדברה שמציעות חברות ההדברה המקצועיות, ולא תמיד ברורים ההבדלים בין כל שיטה ושיטה, או החסרונות והיתרונות של כל אחת. במאמר זה ננסה להבין מהי הדברה אקולוגית כנגד מה היא יעילה ומי יכול לבצע אותה.

מהי הדברה אקולוגית ומהם יתרונותיה?

הדברה אקולוגית בניגוד להדברה כימית, היא הדברה שמתבססת על חומרים טבעיים שמסכנים במידה מועטה יותר את בני האדם ואת בעלי החיים המתגוררים בבית. בעוד שהדברה כימית עושה שימוש ברעלנים כימיים, שעלולים לפגוע בדיירי הבית השונים, הרי שביצוע הדברה אקולוגית הוא בגדר אופציה קלה וידידותית יותר לסביבה.

ברמת העיקרון, תוכלו לבצע בעצמכם הדברה אקולוגית ובמקום להשתמש בתכשירי ריסוס והדברה הנמכרים בחנויות, תוכלו להעדיף חומרים פחות רעילים ופחות מסוכנים כמו הרחקה של נמלים בעזרת עלי דפנה, קינמון או ציפורן, הדברה של פרעושים בעזרת תמציות שום, הדברה של כנימות הצמחים באמצעות שימוש בסבון כביסה וכן הלאה, אך לעיתים כשהמצב דוחק ואין ברירה, השיטה העצמאית כבר לא עובדת ואין מנוס מביצוע הדברה אקולוגית בצורה מקצועית.

היתרונות של הדברה אקולוגית הם רבים: ראשית, החומרים בהם עושה שימוש שיטת הדברה אקולוגית הינם חומרים שמתפרקים באור השמש, וכך פוגעים פחות בבני אדם ובבעלי חיים מחד, ומאידך הם ירוקים יותר ומזיקים פחות לסביבה. בנוסף מאפשרת הדברה אקולוגית את אותן תוצאות חיוביות וארוכות טווח של בית ללא מזיקים, כך שמדובר בעסקת חבילה משתלמת למדי.

כיצד מתבצעת הדברה אקולוגית הלכה למעשה?

הדברה אקולוגית מתבצעת במבנה אליו פלשו המזיקים, או מחוצה לו, כאשר מדובר בבית פרטי עם חצר, גינה או מרפסת. בתוך הבית מתמקדת הדברה אקולוגית בארונות, מתחת לכיור, בכל מקום נמוך, בחדרי שירותים ומאחורי דלתות הבית, לאורך כל הפנלים, וכן בתוך בורות ביוב ומעל המכסים שלהם, מסביב למבנה. רצוי לבצע הדברה אקולוגית בתקופת האביב, בטרם מתרבים המזיקים ולפנות את המבנה למספר שעות, על מנת לאפשר פעילות מירבית ומינימום נזק.

החומרים שבהם עושה שימוש הדברה אקולוגית עשויים על פי רוב מתמציות צמחיות מדויקות, המשפיעות על מערכות העצבים של החרקים, וחברה שמבצעת הדברה אקולוגית היא רק מי שמאושרת לביצוע המשימה על שי המשרד לאיכות הסביבה.

חברה מקצועית שמבצעת הדברה אקולוגית תדע כיצד יש לנהוג עם חומרי ההדברה, על מנת שלא לגרום נזקים לבני הבית, לבעלי החיים או לרכוש וכן גם למדביר עצמו. במידה ומדובר במבנה שיש בו באופן שוטף ותדיר כמות גבוהה של אנשים כמו מסעדה, גן אירועים או בית פרטי, הרי שהפתרון של הדברה אקולוגית הוא אידיאלי בשל הסיכון המינימלי שהוא כרוך בו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here