הדברה וחרקים אחרים

0
2212

הדברת מזיקים חיונית בכל בית. הפרעוש, למשל, הוא אחד המזיקים הזעירים ביותר שהטבע הנפיק לנו. מאידך הוא הוא לא טומן את רגליו בצלחת ומספק לנו שלל סיבות לרצות להפטר ממנו. בנגוד לדעה הרווחת הם לא נדבקים רק לחיות מחמד, אך  על מנת שהם יגיעו לבית יש צורך בחיית מחמד כל שהיא כגון כלב או חתול שישמשו כנשאי נוח לפרעוש המצוי. לאחר שהשלמתם עם העובדה שיש פרעושים בבית ישנם כמה פעולות שכדאי לנקוט בהן על מנת למזער את הנזק שלהם.

ראשית יש לשאוב בעזרת שואב אבק את כל השטיחים, הספות, הכריות והממיטות בבית. יש להתמקד באזורים שבהם רובצות חיות המחמד. ניעור חרוץ של כל השטיחים והשמיכות בבית יועיל מאוד להפחתה של כמות הפרעושים בבית אך כאן לא תמה העבודה.

הדברת מזיקים – ריסוס נגד פרעושים

הריסוס כולל שני שלבים וכדאי לבצע את שניהם:

  • הריסוס הראשוני ישמיד בוודאות כמות ניכרת של פרעושים שנמצאו בבית. ניתן להשתמש בחומרי ריסוס שונים אך ההמלצה היא לעשות שימוש שלא יזיקו לחיות המחמד ולא יכילו חומרים רעילים מידי.
  • כשבוע לאחר הריסוס הראשוני יחזור המדביר שוב ויבצע ריסוס שישמיד גם את בייצי הפרעושים. הדברת מזיקים אחת לא תספיק, ולכן מומלץ שלא לוותר על ההדברה השנייה החשובה.
  • החומר היעיל ביותר להדברת פרעושים הוא זרחן, אך הוא נחשב לרעיל מאוד ומסוכן ולכן רבים מעדיפים שלא לעשות בו שימוש.
  • יש לוודא שהמדביר שעושה את העבודה הוא בעל רישיון מטעם המשרד לאיכות הסביבה.

לטפל בחיות המחמד

כאמור כלבים וחתולים הם נשאים של פרעושים ומביאים אותם הביתה. אחת ההמלצות היא להשתמש בחומרים שונים שמרחיקים את הפרעושים מהכלבים והחתולים. ישנן חברות שונות שמשווקות מוצרים שניתן להשתמש בהם על חיות המחמד בבטחה. את החומר יש להקפיד לרסס בכל תקופה מסוימת ולא להפקיר את חיות המחמד לקרב אבוד מראש נגד הפרעושים.

פרעושים עלולים להיות גם מסוכנים במידה וחתול בולע בטעות פרעוש הוא עלול לחלות במחלה לא נעימה שתצריך טיפול במרפאה הווטרינרית. אל תזלזלו בפרעושים ועשו כל מה שניתן על מנת להרחיקם מהבית שלכם. במהלך הריסוס יש להקפיד לבצע גם בחצר ובכל מקום שבו חיות המחמד רובצות באופן קבוע.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here